När jag kollade min blogg blev jag chockad...

Det verkar som att självaste Egoina ha kommenterat min blogg :O Ni borde läsa hennes blogg: http://egoina.blogg.se/ en av mina fav. bloggar.

Postat av: Egoina

så är det för mig också.. hoppas du hittar en lägenhet :D

2008-maj-05 @ 07:36
URL:
http://egoina.blogg.se/

Bara det med att få kommentarer är inte så jätte vanligt för mig, så vara när jag gick in på min blogg och såg att det stod 1 kommentar blev jag glad. När jag sedan läste, tittade jag nog 10 gånger, blev helt stum & chockad. Hon har varit inne på min blogg och kommenterat! Hon! Shit va coolt!

Kommentarer
Postat av: C

Jag såg i Anna P:s blogg att du vill lära dig att spy med flit. Tänker inte på nåt sätt uppmuntra dig att spy, för det är helvetet på väldigt många sätt & det är otroligt svårt att ta sig ur. Slutligen kommer man till en punkt där man vill ta sig ur det, även om det i början känns som att man har kontroll. Men när man sen kommer till punkten att man vill sluta, är det jättesvårt att ta sig ur det. Och det skadar kroppen jättemycket. Man kan dö.

Men nu när jag sagt det, så vill jag säga att det inte är svårt att kräkas upp maten. Med tiden vänjer man sig & blir jätteduktig på att spy. Jag hade jättesvårt att spy när jag var liten & magsjuka var min värsta mardröm, så i början av min "karriär" som bulimiker var det svårt. Men ganska snabbt blev det så att jag bara tryckte ner fingrarna i halsen & det kom på en gång. Allt. Även sånt jag ätit i början av dagen. Nu kan jag bara tänka att jag vill kräkas, så kommer det. Det är rätt bisarrt att oroa sig för att man inte kan kräkas upp maten, eftersom det är nåt sjukligt man oroar sig för att man inte behärskar. Men om du nu oroar dig för att du inte bemästrar denna del av en sjukdom kan du vara så säker på att du också snart kommer att vara en professionell bulimiker. . . =S

2008-05-05 @ 23:46:21
Postat av: Petra

Det kanske inte är en så bra idé iallafall, men jag försöker på alla möjliga sätt att gå ner i vikt & visst det går men inte så snabbt jag vill. Dock vill jag inte sluta äta helt då andra skulle märka.
Om du med erfarenheter inom det säger att det är farligt litar jag på dig. Får käpma vidare på andra vis.

2008-05-06 @ 00:21:08
URL: http://nichya.blogg.se
Postat av: C

Jag hoppas att du gör det, för att spy upp maten är ändå inte särskilt effektivt för att gå ner i vikt. Visst, i början, men sen blir det bara en ond cirkel som gör att man står stilla eller tom. ökar i vikt. Hur snabbt vill du gå ner i vikt? Hur mycket vill du förlora? Tror du inte att det kan räcka med att ta en extra promenad om dagen & äta typ 200 kcal mindre? [Spånar bara lite, kan ju så klart vara mer motion som krävs än bara en promenad, eller ett minskat intag med den dubbla mängden.]

2008-05-06 @ 02:24:16
Postat av: Petra

Jo, och jag tycker egentligen inte att det verkar så trevligt att spy. Jag gill gå ner typ 6-8 kg, då kommer jag känna mig nöjd ;) Hade helst gått ner allt på en månad men känns inte så bra, så till september efter sommarlovet. Har tid att träna under sommaren. Jag tänker mig att äta 1000 kcal om dagen. Nu äter jag nog 1500 kcal, men verkar inte räcka. Jag är rätt flitig på att räkna kcal.

2008-05-07 @ 00:46:17
URL: http://nichya.blogg.se
Postat av: Louise S.A. - Au pair i Usa

Haha va gulligt att du kände så för en kommentar från en, egentligen, helt vanlig människa.
Hade någon blivit så glad, och chockad, att jag lämnade en kommentar så skulle jag blivit väldigt glad tillbaka. Det är en ära tycker jag.

Ha de så bra!
Kramar Louise

2008-05-19 @ 03:50:59
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0