Petra disskuterar eurovision

Okej så Ryssland vann, jag har pluggat ryska så jag borde vara glad. Vet dock inte om jag bryr mig så mkt. Självklart kollade jag på eurovision, men det börjar handla alldelles för mkt om politik, vilka länder som bråkar med vilka och vilka grannländer man har. Hoppas på att höra lite ryska i nästa års tävling. Jupp. Skulle vara kul om de kunde ha Yulia Savicheva att uppträda mellan röstningen. Rysslands bästa artist är hon.

Angående vinnaren, Dima Bilan (Димa Билан), så har jag en sån konstig känsla av att jag redan hört talas om honom! Att jag har sådär 3 album med honom på ryska då på min gamla dator. Måste kolla upp det sedan. Tänk så lyssnade jag på honom förut. Liksom kännde till honom, men i eurovision tyckte jag inte om låten (som alla låtar) och uppmärksammade inte Ryssland. Trots att jag pluggat ryska. Shit om det är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0